Zastanawiasz, się może, co może przynieść Ci platforma YouTube? Według wielu statystyk wskazuje się, że YouTube jest drugą co do wielkości platformą i wyszukiwarką. Pierwszą jest Google, ale ta platforma jest zaraz pod nią. Różni je tylko format wysyłanych treści.
YouTube a Google — Czym różnią się te dwie platformy?
YouTube wyróżnia się od Google formatem wysyłania i odbioru treści. Google nastawiło swoich odbiorców do content marketingu, czyli pisania treści i ich czytania. Natomiast YouTube nastawiło swoich odbiorców do wideo marketingu, czyli treści podawanej poprzez wideo, które jest tworzone z najwyższej jakości.
YouTube — Dlaczego warto?
Dlaczego jednakże warto korzystać, podczas dużej kampanii reklamowej firmy z tej platformy? Według statystyk na rok 2020 a 2023 rośnie zainteresowanie odbiorem, poprzez wideo. Wideo w Polsce idzie, w kierunku pozytywnym a coraz więcej odbiorców internetowych woli przesłuchać wideo niż przeczytać treść to też zmusiło, wiele firm do działania na różnych platformach jak:
– YouTube.
– TikTok.
Dlatego że te dwie platformy udostępniają właśnie ten format treści i dobrze on się przyjmuje. YouTube jest, drugą co do wielkości wyszukiwarką co również daje, do myślenia, podczas kampanii reklamowej na wysoką skalę.
YouTube — Jakie zalety płyną z tej platformy?
Jednakże jakie zalety płyną z platformy YouTube i co możemy od niej oczekiwać?
Według statystyk na YouTube przesiadują osoby od 13 do 65 + lat. Dlatego wiele firm, które mają, inne grupy docelowe mogą, właśnie uzyskać na niej swoich potencjalnych klientów.
Poznaj najważniejsze zalety płynące z tej platformy.
– Szybkość rozgłosu.
– Szybkie zdobywanie klientów.
– Wystarczy regularność do ciągłych sukcesów.
– Łatwość nawiązywania kontaktów.
– Łatwość nawiązywania kontraktów z influencerami.
– Łatwość współprac pomiędzy różnymi firmami, osobami prywatnymi.
– Większa popularność wideo marketingu.
YouTube — Treści reklamowe.
Pamiętaj, że YouTube jest przeglądarką, która ma zatrzymać odbiorców na wiele godzin, dlatego żądania SEO i zatrzymanie odbiorców w całości są kluczem do sukcesu.
Dlatego Twoje treści nie będą chętnie promowane, gdy nie osiągasz dobrego czasu oglądania. Według statystyk YouTube:
– z 5-minutowego materiału czas oglądania Twojego widza musi wynosić 45 procent.
– Więcej niż 70 procent zainteresowania i utrzymania widza w ciągu 30 sekund po rozpoczęciu materiału.
Chodzi o to, że YouTube jako algorytmy jego będą, promować Twoje materiały jak Twój czas oglądalności przez cały film utrzyma, aż 45 procent zainteresowania, ale i według statystyk aż 70 procent oglądalności musi wytrwać 30 sekund po rozpoczęciu. Wówczas Twoja kampania będzie, mocno promowana a co za tym idzie? Dużo zainteresowanych i potencjalnych klientów dla Twojej firmy!